Op dinsdag 12 mei was er de jaarlijkse Mariatocht met alle leerlingen van de lagere afdeling van OLVO Vuurtoren. De school maakt er steeds een hele dag van: wandelen, viering aan de Visserskapel, picknick in het jeugdcentrum Horizon, een spel per klas in de duinen om dan tegen 16.00 uur terug op school te zijn.
De viering aan de Visserskapel – in de groene kathedraal – werd een ingetogen viering met opvallend veel stille momenten bij de kinderen, die meezongen, meebaden en zich inleefde in de verhalen die we brachten. We werkten de viering uit rond het thema ‘hulde aan drie moeders’: onze eigen moeder, moeder Maria en moeder Aarde…
Heel veel dank aan de werkgroep schoolpastoraal, aan alle leerkrachten die vooraf met hun kinderen zorgden voor tekstjes, aan directeur Jan die samen met pastoor Dirk alles vooraf klaar had gezet (en vooral de banken gekuist!), aan Willy Cogghe en Eddy Dejonghe die met een camionet onze schoolboom vervoerd hadden tot op het domein van de Visserskapel en aan Germain Demuynck die ons met veel plezier onthaalde en voor de geluidsinstallatie zorgde. Wat is het zalig dat we op veel vrijwilligers en goede mensen mogen rekenen!



















