Zeg het met bloemen!

Of we niet iets met bloemen konden doen? Op de ouderavonden ter voorbereiding van de eerste communieviering op ’t Sas kwam dit idee spontaan naar boven. En dus gingen we op dinsdag 5 mei met de kinderen en met de hulp van de juffen en enkele mama’s aan de slag tijdens de creanamiddag. Een bloem met hun gezichtje kreeg vorm, met geschilderde handen maakten ze een bloemvorm als decoratie, alsook enkele hangertjes. De letters van het thema ‘Vriend met Jezus’ werden ingestempeld en ze maakten uiteraard ook hun kruisje dat ze op het einde van de viering zullen krijgen. Tussendoor oefende pastoor Dirk met de kinderen nog eens de liedjes in. Dankjewel aan de juffen en de mama’s voor hun hulp!
(tekst & foto’s: Johan Vervaeke)